Proba 10. Fericirea intr-o cana


sursa foto

Culcuşitã în fotoliul meu de lângã fereastrã, privesc ploaia care se revarsã hotãrâtã pe pãmânt. Fulgerele lumineazã din când în când cerul, iar vântul dezgoleşte copacii de cele câteva frunze arãmii care nu cãzuserã deja.

Ce bine e  sã te uiţi la ploaie, când eşti în casã şi îţi e cald! Iarna a luat trenul cãtre  oraşul nostru şi va ajunge în curând. Şi cum nu se poate iarnã fãrã ceai cald, am trecut astãzi pe la magazinul de cãni şi am cumpãrat o canã drãguţã, îmbrãcatã în hãinuţã mov şi un pachet de ceai parfumat cu ghimbir.

Mã culcuşesc mai bine în fotoliu, când se aude un tunet destul de aproape. Sorb din ceai şi sunt uşor euforicã, de parcã aroma ceaiului şi ploaia şi-au propus sã mã poarte pe alt tãrâm, pe cel al copilãriei, al jocurilor “de-a v-aţi ascuns” şi “ţarã, ţarã, vrem ostaşi”.

Aroma copilãriei m-a acaparat. Amintirile îşi fac apariţia una dupã alta: cana fratelui meu de când avea patru ani- nu bea niciodatã din ea, însã îl însoţea peste tot, fiind jucãria preferatã. Mare a fost drama când jucãria preferatã s-a spart.  Îmi amintesc şi de verişoara mea, care nu a vrut sã îşi împartã cana de ceai cu biscuiţi cu fratele meu mai mare, motiv pentru care a stat închisã în garaj o orã. 

fotografie din arhiva personala
Îmi amintesc vacanţele de iarnã la ţarã, când intram abia seara înfriguraţi în casã, dupã o zi de joacã în zãpadã, bãtaie cu bulgãri şi sãniuş. Ne înghesuiam toţi lângã sobã, iar bunica ne dãdea ceai cald şi covrigi încãlziţi pe plitã.

Ce frumos şi simplu este totul, atunci când eşti copil! Toţi verii îmi erau alãturi, la jocuri şi boacãne; acum sunt departe şi au uitat de prietenia care ne lega. Bunica era mereu acolo, puternicã, dar blândã, cu o canã de ceai în mânã şi cu o vorbã bunã. Abia când a fost prea târziu am realizat cã nu va fi veşnic lângã noi.

Aroma ceaiului m-au purtat pe meleaguri demult apuse, în vremurile inocenţei. Aş fi vrut sã rãmân pentru totdeauna captivã acolo, dar ceaiul s-a rãcit şi am revenit la realitate.

Articol scris pentru SuperBlog 2015


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Proba 23. Tehnologia Philips, la picioarele tale

Proba 15. Cu sculele electrice potrivite, si tu poti fi un mester priceput!

Pãrându-mi rãu de adolescenţã