Despre blogosfera: ce a fost si ce s-a ales

Pentru ceea ce urmeaza sa scriu acum, probabil multi vor arunca in mine cu oua. Nu-i nimic, pun de-o omleta.

Am ajuns la trista concluzie ca in bloggingul si vloggingul din romanica noastra (cu r mic, uite asa, ca nu merita sa fie scrisa cu majuscula) este la fel ca in televiziune si ca peste tot: conteaza intr-un procent de 10% ce scoti pe gura si 90% pe cine pupi in cur. Sau nu, haideti sa ma exprim altfel: 10% din bloggari/vloggari merita sa fie cunoscuti si apreciati pentru ca au ceva de spus si stiu cum sa o spuna, au acel ceva care te atrage si te face sa ii citesti/asculti. Restul au pupat fundurile care trebuie.

Daca ati vizualizat zeci de bloguri pline de greseli gramaticale si fara niciun strop de coerenta, stiti despre ce vorbesc.

Daca va atacati, va atacati degeaba. Nu e vorba despre voi. E vorba despre altii.

Am vazut multe bloguri bune, am cunoscut oameni minunati prin intermediul bloggingului, dar ce am vazut in ultimul timp mi-a lasat un gust amar.

In urma cu cativa ani, bloggingul era o activitate frumoasa, ceva ce nu facea oricine, blogosfera era plina de oameni care aveau ceva de spus, pe care iti facea placere sa ii cunosti, de care iti era drag. Ma refer mai mult la blogosfera axata pe carti si fantasy, cu asta am avut mai multa legatura.

Acum, bloggingul e o afacere. Si, ca in afaceri, prea putini dintre cei aflati in varf sunt acolo pentru ca merita, pentru ca pot, pentru ca sunt capabili.

Blogosfera era candva locul in care ma retrageam pentru a putea fi altfel, pentru a scapa de rahaturile din viata.

Si acum, cand rahaturile din viata s-au mutat in blogosfera, eu unde ma mai duc?

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Proba 23. Tehnologia Philips, la picioarele tale

Proba 15. Cu sculele electrice potrivite, si tu poti fi un mester priceput!

Pãrându-mi rãu de adolescenţã