Romania, as vrea sa pot sa te iubesc!

Daca inca mai credeti ca nu traim intr-o lume de rahat, va povestesc niste chestii:

1. Eram acum doua seri in statie, asteptam autobuzul sa merg acasa. Ningea, batea vantul, era frig.Vine la mine o tipa, aparent ok si imi zice: "Te rog, da-mi si mie o tigare, ca ti-o platesc, eu le-am uitat pe ale mele acasa. "Ok", zic. Deschide geanta si incepe sa caute portofelul. Si cauta. Si cauta. Dupa vreo 5 minute (nu exagerez) ma plictisesc sa stau dupa ea si ii zic "Hai, domne, ia o tigare, da-i naibii de bani!" Ea insista. Cauta in conitnuare. Eu, maxim de plictisita, ii zic sa ia naibii tigarea, ca nu imi trebuie bani. O ia pana la urma. Vine si autobuzul meu, ma urc si dupa ce se inchid usile o vad inca in statie, cu un ranjet malefic pe fata.
Nu am o confirmare, dar cred ca asta era strategia: sa "se caute" de bani pana ma plictisesc eu si sa ii dau moca.

Asta e doar aperitivul, mai urmeaza:

2. In tramvai, o femeie pe la 45-50 de ani incepe sa tipe: "Aoleu, ce urat miroase, fir-a-ti ai dracu' de nespalati, imputiti! Si alte apelative. Asta in mijlocul tramvaiului. Toata lumea se uita la ea. Ceva mai in spate, un tip opera la portofele. Dar un om mai inteligent il prinde. Strategia era ca ea sa faca scandal, sa atraga atentia, iar el sa opereze.

3. Tot in tramvai, un om cade din picioare. Lesina. Face spume la gura. Are, sau imita ca are o criza de epilepsie. Lumea se ingramadeste in jurul lui. Isi revine si incepe sa planga. Oamenii il intreaba daca are nevoie de ceva. El zice plangand ca e bolnav si nu are bani sa mearga la doctor si sa isi cumpere medicamente. Oamenii fac cheta, da unul un lei, unul 5, altul 10. Se strang ceva banuti si ii sunt inmantai omului bolnav, sa isi a medicamente.
Cinci minute mai tarziu, in autobuz, acelasi om, aceleasi scenariu: lesin spume la gura+ epilepsie+ plans+ oamenii reactioneaza la fel. Se strang iarasi bani. Jigodia!

4. In metrou, un tip simuleaza o criza de glicemie, isi face o injectie. Adica, ma rog, isi desface geaca si se preface ca se injecteaza cu "insulina". Aceleasi circ, nu are bani sa isi ia medicamente. Asta e mai prost, dupa ce ii da lumea bani se vindeca miraculos.

Jur, daca vad un om caruia i sa facut rau pe bune pe strada, nu il cred.

Si ultimul punct, care a fost destul de mediatizat in ultimul timp:

5. Bucurestiul e plin de cersetori. Cei mai multi au copii mici in brate. Iar acei copii dorm mereu.
Cat doarme un copil intre 2l uni si un an? In primele luni destul de mult, apoi din ce in ce mai putin. Dar oricum, nu tot timpul. Iar atunci cand sunt treji, copiii ganguresc, dau din picioruse sau plang.
Cati copii care nu dormeau ati vazut in brate de cersetoare? Si din acestia, cati plangeau?
Nu mai stiu exact linkul blogului original de unde a inceput sa se transmita ideea si imi cer scuze proprietarului.
Ideea e ca cineva s-a interesat de la sursa. Raspunsul a fost "copiii sunt pe heroina sau pe tuica".
Si nu mor?
A, ba da, destul de des, si daca se intampla asta, cersetoarea se plimba cu copilul mort in brate toata ziua.
Stupefiant. Crud. Inuman.

Asta e societatea in care traim, asta e Romania noastra pe care se presupune ca ar trebui sa o iubim.
Cum?
Cum poti sa iubesti asa ceva?

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Proba 23. Tehnologia Philips, la picioarele tale

Proba 15. Cu sculele electrice potrivite, si tu poti fi un mester priceput!

Pãrându-mi rãu de adolescenţã